Felicitas – lyckans, skrattets & nöjenas gudinna » Att våga är att förlora fotfästet för en stund. Att inte våga är att förlora sig själv.

Vår första bröllopsdag

Gifta i ett helt år. Tänka sig! Vi hade en väldigt härlig första bröllopsdag, i Kalmar och strålande solsken.

Efter en hel natts segling från Simrishamn (vi lämnade hamnen vid 16.30), kom vi in till Kalmars gästhamn vid elvatiden.

Efter lunch på stan, tog vi en tur på Kalmar slott med J-Boy och EmpaLisa.

Hero och jag såg kvartsfinalen i fotboll på eftermiddagen, då de svenska damerna piskade de isländska med 4-0, varav 3-0 redan efter tjugo minuter. Kall öl och drink satt fint i värmen.
På kvällen hade Hero och jag bokat bord på Gröna Stugan, vilket varmt rekommenderas. Bra service, utsökt mat och fina viner. Vi drack cava och käkade pilgrimsmusslor respektive löjromstoast till förrätt, plankstek på svensk oxfilé med zinfandel till varmrätt och citron/fläder respektive chokladmousse till dessert. Mumsigt!! Vi pratade om livet – dåtid, nutid och framtid.

Efter att det sista vinet var urdrucket, tog vi en liten promenad i sommarnatten.

Kort och gott, vi hade en väldigt, väldigt härlig kväll på tu man hand som kommer att ligga djupt inbäddad i hjärtat. ♡

Nu sitter vi i ganska hård sjö norrut. Vi gick ut vid halv sju i morse och tanken var att gå upp till Oskarshamn, men vi går in lite tidigare till Mönsterås för att gömma oss för vind och vågor. Jag tycker att det är härligt när det gungar och man tar sig framåt, även om det innebär hård kryss (mycket hellre än att ligga och glo i en hamn), men jag tål förvisso sjön väldigt bra och aldrig varit sjösjuk. Och är dessutom otålig av naturen. 😉 Men det ska ju vara okej för alla och vi har inte bråttom!